PROGRAM SZKOLENIA: |
I. KWALIFIKOWALNOŚĆ WYDATKÓW I BUDŻET PROJEKTU W KONTEKŚCIE ZARZĄDZANIA FINANSOWEGO PROJEKTEM
- Zasady uznawania wydatków za kwalifikowane
- Ocena kwalifikowalności wydatków w projekcie
- Przykłady kwalifikowalności wydatków
- Weryfikacja wydatków kwalifikowanych z budżetem
- Zagadnienia kwalifikowalności wydatków
- Zarządzanie finansowe projektem
- Podatkowe aspekty rozliczania projektu
- Zwolnienia z podatku dochodowego
- Kwalifikowalność VAT
II. ZASADY WERYFIKACJI BUDŻETU PROJEKTU
- Zgodność budżetu z zakresem merytorycznym
- Budżet a harmonogram projektu
- Zgodność budżetu z planowanymi zasobami ludzkimi
- Procedury wewnętrzne w projekcie wpływające na proces zarządzania projektem
- Ryzyko finansowe w projekcie
- Przykładowe struktury budżetu projektu oraz harmonogramu
III. ROZLICZENIE PROJEKTU
- Ogólne zasady wypełniania wniosku o płatność
- Omówienie najczęściej popełnianych błędów
- Zasady i terminy przechowywania dokumentacji projektu
IV. KONTROLA PROJEKTU
- Instytucje upoważnione do przeprowadzenia kontroli projektów
- Przygotowanie dokumentów do kontroli
- Zasady przebiegu kontroli
- Protokół pokontrolny
- Przechowywanie dokumentów
V. KWALIFIKOWALNOŚĆ WYDATKÓW I BUDŻET PROJEKTU W TRAKCIE ZARZĄDZANIA FINANSOWEGO PROJEKTEM
- Ocena kwalifikowalności wydatków w trakcie realizacji projektu
- Kategorie kwalifikowalności wydatków i budżetu
- Główne aspekty poprawnego zarządzania finansowego projektem
- Modyfikacje w budżecie projektu – jak je wprowadzać?
VI. SZCZEGÓŁOWE OMÓWIENIE ZASAD POPRAWNEGO OPRACOWANIA WNIOSKU O PŁATNOŚĆ PROJEKTU INWESTYCYJNEGO
- Omówienie zasad wypełniania formularzy wniosków o płatność:
- Dane beneficjenta i informacje o projekcie
- Informacja finansowa dot. projektu
- Dochód w okresie sprawozdawczym
- Postęp rzeczowo-finansowy projektu
- Wskaźniki realizacji projektu
- Informacja na temat trudności i problemów
- Harmonogram wydatków na kolejne kwartały
- Zgodność projektu z politykami wspólnotowymi
- Informacja na temat promocji projektu
- Spójność poszczególnych elementów wniosku o płatność
- Zasady sporządzania dokumentów potwierdzających poniesienie wydatku
- Załączniki do wniosku o płatność:
- Potwierdzone za zgodność kopie dokumentów księgowych
- Potwierdzone za zgodność kopie protokołów odbioru
- Wyciągi bankowe
- Ćwiczenia – opracowanie formularza wniosku o płatność
- Omówienie opracowanych formularzy wniosków o płatność
VII. PODSUMOWANIE SZKOLENIA, WNIOSKI
Metody prowadzenia zajęć:
Szkolenie będzie prowadzone w formie warsztatowej. W trakcie szkolenia będą udzielane odpowiedzi na pytania uczestników oraz omawiane studia przypadków.
TRENER: |
Radosław Gierałtowski
Absolwent Wydziału Ekonomii i Zarządzania Uniwersytetu w Białymstoku. Kluczowe kwalifikacje jakie posiada to planowanie, analiza finansowa, controlling finansowy oraz sprawozdawczość budżetowa i budżet zadaniowy, aplikacja i rozliczanie środków współfinansowanych z UE. Doświadczenie zawodowe zdobywał jako konsultant ds. Unii Europejskiej, pracownik i kierownik w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Podlaskiego. Zdobył także Certyfikat ukończenia szkolenia „Kontrola zarządcza w jednostkach sektora finansów publicznych” oraz szereg Certyfikatów z „Rozliczania projektów współfinansowanych z EU”. Doświadczenie trenerskie zdobył szkoląc właścicieli firm i przedsiębiorstw, studentów, właścicieli i kadrę zarządzająca firm z sektora MSP.
INFORMACJE ORGANIZACYJNE: |
SZKOLENIA STACJONARNE | SZKOLENIA ONLINE / WEBINARY | |
Czas trwania szkolenia | 2 dni w godzinach 9:00 – 15:00. | 2 dni w godzinach 9:00 – 15:00. |
Miejsce realizacji szkolenia: | ul. Wilcza 9, 00-499 Warszawa. | Szkolenie na wskazanej drogą mailową platformie webinarowej. |
Grupa szkoleniowa | zajęcia prowadzone są warsztatowo w grupach 10-15 osobowych. | zajęcia prowadzone są warsztatowo w grupach około 10 osobowych. |
Cena szkolenia | 1 200 zł netto (+23%VAT) | 1000 zł netto (+23%VAT) |
W cenę szkolenia wliczone są: |
|
|
Rabaty: |
|
|
Wymagania techniczne w przypadku webinarów / szkoleń online:
- Dla aktywnego uczestnictwa w warsztatach, każdy jego uczestnik powinien posiadać komputer z dostępem do Internetu z zainstalowanym pakietem Office 2007, 2010, 2013 lub 2016/365 lub równoważnym oraz programem Acrobat Reader.
- Procesor dwurdzeniowy 2GHz lub lepszy (zalecany czterordzeniowy)
2 GB pamięci RAM (zalecane 4 GB lub więcej) - System operacyjny Windows 8 (zalecany Windows 10), Mac OS wersja 10.13 (zalecana najnowsza wersja), Linux, ChromeOS
- Ponieważ szkolenie prowadzone będzie na platformie opartej na przeglądarce, wymagane jest korzystanie z ich najaktualniejszych oficjalnych wersji, takich jak Google Chrome, Mozilla Firefox, Safari, Edge, Opera.
- Będzie to webinar realizowany w trybie dyskusji – umożliwia on uczestnikom rozmowę wideo w czasie rzeczywistym zarówno z prowadzącym, jak też z innymi uczestnikami. Dzięki temu uczestnicy mają wrażenie osobistego udziału w szkoleniu z prowadzącym i innymi uczestnikami.
ZGŁOSZENIA: |
- W celu rezerwacji miejsca na szkoleniu, należy dokładnie wypełnić formularz zgłoszeniowy uczestnika szkolenia, zawierający zasady współpracy oraz procedurę dalszej rejestracji.
- W odpowiedzi otrzymają Państwo od nas potwierdzenie wstępnej rejestracji uczestnika szkolenia. Pełna rezerwacja miejsca na szkoleniu następuje po dokonaniu wpłaty na wskazany w formularzu rachunek bankowy.
Aby sprawdzić najbliższy termin szkolenia przejdź do Kalendarza szkoleń.
![]() |
Do pobrania: |
Warunki uczestnictwa w szkoleniach | |
Formularz zgłoszeniowy (opcjonalnie) |