CEL SZKOLENIA: |
- Przygotowanie uczestników do prawidłowego rozliczenia i realizacji projektów unijnych w systemie SL2014
- Zdobycie praktycznych umiejętności obsługi systemu SL2014
- Przekazanie praktycznych wskazówek pozwalających na uniknięcie najczęściej popełnianych błędów
KORZYŚCI DLA UCZESTNIKÓW SZKOLENIA: |
- Możliwość skorzystania z indywidualnych konsultacji z ekspertem ds. realizacji i rozliczania projektów unijnych;
- Zdobycie praktycznych umiejętności dotyczących obsługi systemu SL2014.
PROGRAM SZKOLENIA: |
Wprowadzenie do pracy w systemie SL2014
- Kto nadaje i cofa uprawnienia dla osób upoważnionych do działania w systemie
- Kiedy mogę zacząć działać w systemie
- Logowanie do systemu
- Omówienie poszczególnych zakładek SL2014
- Zakładanie konta e-PUAP przez osoby upoważnione przez Beneficjenta i partnerów
Prowadzenie sprawozdawczości projektu
- Utworzenie i przesłanie harmonogramu płatności
- Zbiorczy harmonogram płatności w projektach partnerskich
Zamówienia publiczne a system SL2014
- Zgłaszanie informacji o ogłoszeniach zw. z zamówieniami publicznymi wraz z załącznikami
- Przesłanie informacji o podpisanych kontraktach wraz z załącznikami
Wniosek o płatność w perspektywie finansowej 2014-2020
- Terminy składania Wniosku o płatność
- Rodzaje i funkcje Wniosków o płatność
- Uproszczone formy dokonywania rozliczeń: stawki jednostkowe i metody ryczałtowe
- Prezentacja wniosku o płatność oraz przykładów dokumentów rozliczeniowych
- Załączniki do Wniosku o płatność
- Typowe błędy w toku procesu rozliczeń
Przygotowanie wniosku o płatność – warsztat praktyczny.
- Rejestracja wniosku o płatność – rodzaje wniosków o płatność w systemie SL2014 (zaliczkowy, refundacyjny, rozliczeniowy, sprawozdawczy, końcowy)
- Uzupełnianie wniosku o płatność – uzupełnienie postępu rzeczowego
uzupełnienie postępu finansowego, w tym zestawienia dokumentów, wydatków rozliczonych ryczałtowo, ewentualnych zwrotów, źródeł finansowania wydatków, rozliczenia zaliczek, postępu finansowego, ewentualnego dochodu
Obsługa wniosku o płatność
- jak składać wniosek o płatność w systemie SL2014
- procedura wycofania wniosku o płatność
- procedura poprawy wniosku o płatność i ponowne złożenie wniosku,
- korekta wniosku o płatność przez opiekuna projektu
- weryfikacja kwalifikowalności wydatków na podstawie przykładowych dowodów księgowych
- weryfikacja poprawności dokumentacji rozliczeniowej służącej dokumentowaniu wydatków
- sporządzanie Wniosku o płatność na podstawie zadań rozliczeniowych
- ustalanie wysokości kosztów kwalifikowanych, wysokości dofinansowania, kolejnych transz zaliczek i kwot
Metody prowadzenia zajęć:
Szkolenie będzie prowadzone w formie warsztatowej. W trakcie szkolenia będą udzielane odpowiedzi na pytania uczestników oraz omawiane studia przypadków.
TRENER: |
Marcin Kibitlewski
Z wykształcenia jest magistrem ekonomii. Ukończył Wydział Ekonomiczny Uniwersytetu w Białymstoku, studia podyplomowe z zakresu Zintegrowanych systemów zarządzania jakością, był stypendystą Universidade da Beira Interior w Portugalii. Ukończył kurs trenerski Stowarzyszenia Trenerów Organizacji Pozarządowych, kurs „Nowoczesny Project Manager – zarzadzanie projektami według IPMA” – 112 godzinne szkolenie z zakresu zarządzania projektami oraz kurs „Analityk Finansowy – szkolenia i certyfikacja CFA” – 80 godzinne szkolenie zrealizowane przez Danish Technological Institute Polska Sp. z o.o.
Od 2004 roku zajmuje się funduszami europejskimi oraz tworzeniem biznes planów, studium wykonalności i analiz finansowych. Na co dzień pomaga w pozyskiwaniu funduszy na inwestycje realizowane na terenie całego kraju.
INFORMACJE ORGANIZACYJNE: |
SZKOLENIA STACJONARNE | SZKOLENIA ONLINE / WEBINARY | |
Czas trwania szkolenia | 2 dni w godzinach 9:00 – 15:00. | 2 dni w godzinach 9:00 – 15:00. |
Miejsce realizacji szkolenia: | ul. Wilcza 9, 00-499 Warszawa. | Szkolenie na wskazanej drogą mailową platformie webinarowej. |
Grupa szkoleniowa | zajęcia prowadzone są warsztatowo w grupach 10-15 osobowych. | zajęcia prowadzone są warsztatowo w grupach około 10 osobowych. |
Cena szkolenia | 1 200 zł netto (+23%VAT) = 1476,00 zł brutto. | 1000 zł netto (+23%VAT) = 1230,00 zł brutto. |
W cenę szkolenia wliczone są: |
|
|
Rabaty: |
|
|
Wymagania techniczne w przypadku webinarów / szkoleń online:
- Dla aktywnego uczestnictwa w warsztatach, każdy jego uczestnik powinien posiadać komputer z dostępem do Internetu z zainstalowanym pakietem Office 2007, 2010, 2013 lub 2016/365 lub równoważnym oraz programem Acrobat Reader.
- Procesor dwurdzeniowy 2GHz lub lepszy (zalecany czterordzeniowy)
2 GB pamięci RAM (zalecane 4 GB lub więcej) - System operacyjny Windows 8 (zalecany Windows 10), Mac OS wersja 10.13 (zalecana najnowsza wersja), Linux, ChromeOS
- Ponieważ szkolenie prowadzone będzie na platformie opartej na przeglądarce, wymagane jest korzystanie z ich najaktualniejszych oficjalnych wersji, takich jak Google Chrome, Mozilla Firefox, Safari, Edge, Opera.
- Będzie to webinar realizowany w trybie dyskusji – umożliwia on uczestnikom rozmowę wideo w czasie rzeczywistym zarówno z prowadzącym, jak też z innymi uczestnikami. Dzięki temu uczestnicy mają wrażenie osobistego udziału w szkoleniu z prowadzącym i innymi uczestnikami.
ZGŁOSZENIA: |
- W celu rezerwacji miejsca na szkoleniu, należy dokładnie wypełnić formularz zgłoszeniowy uczestnika szkolenia, zawierający zasady współpracy oraz procedurę dalszej rejestracji.
- W odpowiedzi otrzymają Państwo od nas potwierdzenie wstępnej rejestracji uczestnika szkolenia. Pełna rezerwacja miejsca na szkoleniu następuje po dokonaniu wpłaty na wskazany w formularzu rachunek bankowy.
Aby sprawdzić najbliższy termin szkolenia przejdź do Kalendarza szkoleń.
![]() |
Do pobrania: |
Warunki uczestnictwa w szkoleniach | |
Formularz zgłoszeniowy (opcjonalnie) |