615384_1920

Celem szkolenia jest:

  • Nabycie wiedzy z zakresu otwarcia i prowadzenia własnej działalności gospodarczej (ABC działalności gospodarczej).
  • Nabycie umiejętności identyfikacji najkorzystniejszych form prowadzenia działalności gospodarczej i rodzajów opodatkowania.
  • Omówienie krok po kroku etapów rejestrowania firmy wraz z wypełnieniem niezbędnych formularzy.
  • Weryfikacja własnych pomysłów z wieloletnim praktykiem mającym doświadczenie w pracy z przedsiębiorstwami.
  • Przekazanie praktycznych wskazówek jak uniknąć najczęściej popełnianych przez firmy błędów.
  • w odniesieniu do webinaru (szkolenia zdalnego, online) – będzie to szkolenie zdalne realizowane w trybie dyskusji – umożliwia on uczestnikom rozmowę wideo w czasie rzeczywistym zarówno z prowadzącym, jak też z innymi uczestnikami. Dzięki temu uczestnicy mają wrażenie osobistego udziału w szkoleniu z prowadzącym i innymi uczestnikami widząc i słysząc się wzajemnie.
 PROGRAM SZKOLENIA:

I – Prawne aspekty prowadzenia własnej działalności gospodarczej

  • Ustawa o swobodzie działalności gospodarczej.
  • Kodeks spółek handlowych.
  • Kodeks cywilny.

II – Ograniczenia w prowadzeniu własnej działalności gospodarczej

  • Ograniczenia podmiotowe
  • Ograniczenia przedmiotowe
  • Koncesje
  • Zezwolenia, licencje, zgody
  • Działalność regulowana

III – Kryteria wyboru formy prowadzenia działalności gospodarczej

  • Kraj pochodzenia inwestora
  • Rodzaj działalności
  • Skala działalności
  • Odpowiedzialność inwestora
  • Konieczność osobistego zaangażowania
  • Możliwości pozyskiwania kapitału
  • Emisja akcji i obligacji
  • Opodatkowanie dochodu
  • Koszty funkcjonowania oraz formalizm prowadzenia działalności

IV – Formy organizacyjne prowadzenia działalności gospodarczej

  • Osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą.
  • Spółka cywilna.
  • Spółka jawna.
  • Spółka partnerska.
  • Spółka komandytowa.
  • Spółka komandytowo-akcyjna.
  • Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością.
  • Spółka akcyjna.

V – Systemy rozliczeń podatkowych w działalności gospodarczej

  • Podatek od towarów i usług (VAT).
  • Podatek dochodowy od osób fizycznych.
  • Inne należności publiczno-prawne.

VI – Wybór formy opodatkowania

  • Zasady ogólne – skala podatkowa.
  • Zasady ogólne – podatek liniowy.
  • Ryczałt od przychodów ewidencjonowanych.
  • Karta podatkowa.

VII – Zatrudnianie pracowników

  • Kto jest pracownikiem
  • Umowy o pracę wynikające z Kodeksu pracy
  • Umowy cywilnoprawne wynikające z Kodeksu cywilnego
  • Inne umowy
  • Dokumenty pracownika
  • Dane osobowe pracownika
  • Obowiązkowe szkolenie BHP dla nowozatrudnionych pracowników
  • Zgłoszenie pracowników do ubezpieczeń społecznych oraz ubezpieczenia zdrowotnego

VIII – Zobowiązania wobez ZUS – rodzaje składek

  • Ubezpieczenia emerytalne i rentowe
  • Ubezpieczenie chorobowe
  • Ubezpieczenie wypadkowe
  • Ubezpieczenie zdrowotne
  • Wysokości składek ZUS

IX – Rejestracja działalności

  • Złożenie wniosku o wpis do ewidencji przedsiębiorców (CEIDG)
  • Wniosek o wpis do CEIDG online
  • Złożenie wniosku o wpis do CEIDG w sposób tradycyjny
  • Ubezpieczenie zdrowotne
  • Wysokości składek ZUS

X – Podsumowanie szkolenia

  • Wnioski uczestników szkolenia.
  • Wręczenie certyfikatów.

Metody prowadzenia zajęć:

Szkolenie będzie prowadzone w formie prezentacji oraz warsztatów połączonych z dyskusją. W trakcie szkolenia będą udzielane odpowiedzi na pytania uczestników oraz omawiane konkretne przypadki.

 TRENER:

Marcin Kibitlewski

Z wykształcenia jest magistrem ekonomii. Ukończył Wydział Ekonomiczny Uniwersytetu w Białymstoku, studia podyplomowe z zakresu Zintegrowanych systemów zarządzania jakością, był stypendystą Universidade da Beira Interior w Portugalii. Ukończył kurs trenerski Stowarzyszenia Trenerów Organizacji Pozarządowych, kurs „Nowoczesny Project Manager – zarzadzanie projektami według IPMA” – 112 godzinne szkolenie z zakresu zarządzania projektami oraz kurs „Analityk Finansowy – szkolenia i certyfikacja CFA” – 80 godzinne szkolenie zrealizowane przez Danish Technological Institute Polska Sp. z o.o.

Od 2004 roku zajmuje się funduszami europejskimi oraz tworzeniem biznes planów, studium wykonalności i analiz finansowych. Na co dzień pomaga w pozyskiwaniu funduszy na inwestycje realizowane na terenie całego kraju.

Czytaj więcej

INFORMACJE ORGANIZACYJNE:
SZKOLENIA STACJONARNE SZKOLENIA ONLINE / WEBINARY
Czas trwania szkolenia 1 dzień w godzinach 9:00 – 15:00 1 dzień w godzinach 9:00 – 15:00
Miejsce realizacji szkolenia: ul. Wilcza 9, 00-499 Warszawa. Szkolenie na wskazanej drogą mailową platformie webinarowej.
Termin realizacji szkolenia:
Zapraszamy do kalendarza szkoleń Zapraszamy do kalendarza szkoleń
Grupa szkoleniowa zajęcia prowadzone są warsztatowo w grupach 10-12 osobowych. zajęcia prowadzone są warsztatowo w grupach 10-12 osobowych.
Cena szkolenia

700 zł netto (+23%VAT) = 861,00 zł brutto. 500 zł netto (+23%VAT) = 615,00 zł brutto.
Jeśli opłata za szkolenie jest finansowana przynajmniej w 70% ze środków publicznych obowiązuje kwota netto.
W cenę szkolenia wliczone są:
  1. Prowadzenie szkolenia przez doświadczonego Trenera.
  2. Komplet materiałów szkoleniowych w formie drukowanej.
  3. Catering i przerwy kawowe w trakcie szkolenia.
  4. Lunch dla uczestników szkolenia.
  5. Certyfikat ukończenia szkolenia.
  1. Prowadzenie szkolenia przez doświadczonego Trenera.
  2. Komplet materiałów szkoleniowych w formie elektronicznej
  3. Certyfikat ukończenia szkolenia w formie elektronicznej.
Rabaty:
  • Zgłoszenie minimum 2 osób – 5% rabatu.
  • Zgłoszenie na minimum 2 szkolenia – 5% rabatu.
  • Rabaty mogą się łączyć, istnieje możliwość negocjacji cen przy zgłoszeniu większej ilości osób.
  • Zgłoszenie minimum 2 osób – 5% rabatu.
  • Zgłoszenie na minimum 2 szkolenia – 5% rabatu.
  • Rabaty mogą się łączyć, istnieje możliwość negocjacji cen przy zgłoszeniu większej ilości osób.

Wymagania techniczne w przypadku webinarów / szkoleń online:

  • Dla aktywnego uczestnictwa w warsztatach, każdy jego uczestnik powinien posiadać komputer z dostępem do Internetu z zainstalowanym pakietem Office 2007, 2010, 2013 lub 2016/365 lub równoważnym oraz programem Acrobat Reader.
  • Procesor dwurdzeniowy 2GHz lub lepszy (zalecany czterordzeniowy)
    2 GB pamięci RAM (zalecane 4 GB lub więcej)
  • System operacyjny Windows 8 (zalecany Windows 10), Mac OS wersja 10.13 (zalecana najnowsza wersja), Linux, ChromeOS
  • Ponieważ szkolenie prowadzone będzie na platformie opartej na przeglądarce, wymagane jest korzystanie z ich najaktualniejszych oficjalnych wersji, takich jak Google Chrome, Mozilla Firefox, Safari, Edge, Opera.
  • Będzie to webinar realizowany w trybie dyskusji – umożliwia on uczestnikom rozmowę wideo w czasie rzeczywistym zarówno z prowadzącym, jak też z innymi uczestnikami. Dzięki temu uczestnicy mają wrażenie osobistego udziału w szkoleniu z prowadzącym i innymi uczestnikami.
 ZGŁOSZENIA:
  • W celu rezerwacji miejsca na szkoleniu, należy dokładnie wypełnić formularz zgłoszeniowy uczestnika szkolenia, zawierający zasady współpracy oraz procedurę dalszej rejestracji.
  • W odpowiedzi otrzymają Państwo od nas potwierdzenie wstępnej rejestracji uczestnika szkolenia. Pełna rezerwacja miejsca na szkoleniu następuje po dokonaniu wpłaty na wskazany w formularzu rachunek bankowy.

Aby sprawdzić najbliższy termin szkolenia przejdź do kalendarza szkoleń.


t Do pobrania:
Warunki uczestnictwa w szkoleniach
Formularz zgłoszeniowy (opcjonalnie)