Celem szkolenia “Specjalista ds. pozyskiwania Funduszy Unijnych” jest:

  • Zapoznanie uczestników szkolenia z dostępnymi możliwościami uzyskania dofinansowania dla firm w ramach Funduszy Europejskich.
  • Realizacja warsztatów “krok po kroku” z wypełniania dokumentacji niezbędnej do pozyskania środków unijnych, na przykładzie dokumentacji dostępnej w ramach programów regionalnych.
  • Możliwość przeanalizowania własnego przykładu podczas warsztatów praktycznych.
  • Przekazanie praktycznych wskazówek oraz wskazanie dobrych praktyk, jak napisać prawidłowy projekt oraz skonstruować poprawną analizę finansową.
  • w odniesieniu do webinaru (szkolenia zdalnego, online) – będzie to szkolenie zdalne realizowane w trybie dyskusji – umożliwia on uczestnikom rozmowę wideo w czasie rzeczywistym zarówno z prowadzącym, jak też z innymi uczestnikami. Dzięki temu uczestnicy mają wrażenie osobistego udziału w szkoleniu z prowadzącym i innymi uczestnikami widząc i słysząc się wzajemnie.
 PROGRAM SZKOLENIA:

BLOK I. – FUNDUSZE EUROPEJSKIE DLA FIRM

  • Przegląd funduszy europejskich dostępnych w latach 2021-2027:
    • Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego (FERS).
    • Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko (FEnIKS).
    • Fundusze Europejskie dla Nowoczesnej Gospodarki (FENG).
    • Fundusze Europejskie na Rozwój Cyfrowy (FERC).
    • Fundusze Europejskie dla Polski Wschodniej (FEPW).
    • Fundusze Europejskie regionalne.

Blok I szkolenia “Specjalista ds. pozyskiwania funduszy unijnych” służy głównie wprowadzeniu do tematyki funduszy unijnych. W jego ramach dowiedzą się Państwo między innymi jakie istnieją rodzaje funduszy w podziale na grupy, czym się one charakteryzują, jak w precyzyjny sposób określić z którego programu można sfinansować planowaną inwestycję. Przekazany zostanie zakres wiedzy o funduszach dostępnych w ramach perspektywy finansowej.

BLOK II. – ZASADY KONSTRUOWANIA PROJEKTÓW INWESTYCYJNYCH

  • Ogólne zasady przygotowania projektu inwestycyjnego.
  • Kwalifikowalność wydatków w projekcie.
  • Wskazanie przykładowych różnic kwalifikowalności wydatków w wybranych programach.
  • Analiza planowanych źródeł finansowania.
  • Jak opracować budżet projektu.
  • Przepływ środków finansowych w projekcie.
  • Zarządzanie projektami unijnymi, obieg dokumentów w projekcie.
  • Przedstawienie ścieżki aplikowania o wsparcie – poszczególne etapy.
  • Źródła informacji o funduszach europejskich.
  • Analiza systemu oceny i wyboru projektów.

Blok II szkolenia “Specjalista ds. pozyskiwania funduszy unijnych” – celem bloku jest wyjaśnienie podstawowych pojęć – m.in. czym jest kwalifikowalność, innowacyjność, przemysł 4.0, GOZ, RIS, KIS czy też cross financing. Celem jest również omówienie kosztów kwalifikujących się do uzyskania dotacji – na jakie wydatki firma może uzyskać wsparcie w różnych Programach Operacyjnych. Omówiona zostanie ścieżka aplikowania o dotacje – kiedy należy spodziewać się wyników oceny, podpisania umowy czy też wypłaty dotacji. Przedstawiona zostanie również ścieżka pozyskania informacji o funduszach – gdzie szukać informacji i na jakie źródła zwrócić uwagę.

BLOK III. – WARSZTATY Z WYPEŁNIANIA DOKUMENTACJI PROJEKTOWEJ

Przygotowanie „krok po kroku” wniosku i biznes planu przykładowego przedsięwzięcia:

  • Definiowanie pomysłu, idei projektu oraz formułowanie jego koncepcji.
  • Identyfikacja potrzeb.
  • Definiowanie celów projektu, określanie wskaźników na poziomie produktu i rezultatu.
  • Uzasadnienie planowanej inwestycji.
  • Charakterystyka konkurencji.
  • Harmonogram działań.
  • Konstruowanie budżetu projektu.
  • Określenie źródeł finansowania inwestycji.

Blok III szkolenia “Specjalista ds. pozyskiwania funduszy unijnych” poświęcony jest praktycznym warsztatom – w trakcie jego trwania grupa wspólnie pracuje nad wnioskiem i biznes planem, bazując za założeniach z case study. Wspólnie konstruowany jest „krok po kroku” wniosek i biznes plan – z naciskiem na najistotniejsze elementy projektu. Dodatkowo omawiane są niezbędne załączniki do wniosku – które są faktycznie wymagane, oraz jak je przygotować.

BLOK IV. – ANALIZA FINANSOWA PROJEKTU

  • Analiza założeń finansowych, przychodów i kosztów inwestycji.
  • Analiza finansowania zewnętrznego (kredyt, leasing).
  • Konstruowanie bilansu.
  • Konstruowanie rachunku zysków i strat.
  • Konstruowanie przepływów pieniężnych (cash flow).
  • Analiza wskaźnikowa projektu.

Blok IV szkolenia “Specjalista ds. pozyskiwania funduszy unijnych” dotyczy konstruowania sprawozdań finansowych i analizy finansowej – przygotowania bilansu, rachunku zysków i strat oraz przepływów pieniężnych – począwszy od założeń, poprzez omówienie zależności między poszczególnymi sekcjami. Efektem finalnym jest sporządzona w arkuszu kalkulacyjnym analiza finansowa projektu.

BLOK V. – PROCEDURA PRAWIDŁOWEGO ROZLICZENIA PROJEKTU    

  • Promocja projektu unijnego.
  • Monitorowanie, raportowanie i ewaluacja projektu.
  • Wymagania w zakresie prowadzenia i przechowywania dokumentacji.
  • Kontrola finansowa – procedura przyznawania pomocy.
  • Jak przebiega kontrola projektu – analiza krok po kroku przebiegu kontroli.
  • Omówienie najczęściej popełnianych błędów.

Blok V szkolenia “Specjalista ds. pozyskiwania funduszy unijnych” poświęcony jest prawidłowemu rozliczeniu projektu. Wskazane zostaną procedury związane z rozliczeniem dotacji. Poruszona zostanie również tematyka najczęściej popełnianych błędów – na co należy zwrócić szczególną uwagę przy konstruowaniu założeń i budowaniu projektu. Omówiony zostanie również przebieg kontroli projektu – na co zwracają uwagę kontrolujący, co podlega weryfikacji.

BLOK VI. – ZAKOŃCZENIE       

  • Podsumowanie szkolenia.
  • Wnioski uczestników szkolenia.
  • Przekazanie certyfikatów.

Metody prowadzenia zajęć:

Szkolenie “Specjalista ds. pozyskiwania Funduszy Unijnych” będzie prowadzone w formie warsztatów przygotowania wybranych aspektów dokumentacji. W trakcie szkolenia będą udzielane odpowiedzi na pytania uczestników oraz omawiane studia przypadków.

Aby usprawnić prace związane z przygotowaniem wniosku o dofinansowanie oraz analizy finansowej i ekonomicznej prosimy o przygotowanie komputerów wyposażonych w mysz oraz z zainstalowanym programem Microsoft Office.

 TRENER:

Marcin Kibitlewski

Od 2004 roku zajmuje się funduszami europejskimi oraz tworzeniem biznes planów, studium wykonalności i analiz finansowych, zarówno od strony przygotowania dokumentów, jak również oceny projektów inwestycyjnych. Na co dzień pomaga w pozyskiwaniu funduszy na inwestycje realizowane na terenie całego kraju. W swoim dorobku ma ponad 300 projektów na łączną kwotę ponad 400 mln zł. Wieloletni trener szkoleń z zakresu współfinansowania inwestycji przy wsparciu środków unijnych, sporządzania biznes planów, studium wykonalności oraz analiz finansowych, posiadający doświadczenie w zakresie sporządzania dokumentacji jak również weryfikacji projektów od strony Instytucji Wdrażającej.

Czytaj więcej

INFORMACJE ORGANIZACYJNE:
SZKOLENIA STACJONARNE SZKOLENIA ONLINE / WEBINARY
Czas trwania szkolenia 3 dni w godzinach 9:00 – 15:00. 3 dni w godzinach 9:00 – 15:00.
Miejsce realizacji szkolenia: ul. Wilcza 9, 00-499 Warszawa. Szkolenie na wskazanej drogą mailową platformie webinarowej.
Grupa szkoleniowa zajęcia prowadzone są warsztatowo w grupach 8-10 osobowych. zajęcia prowadzone są warsztatowo w grupach 8-10 osobowych.
Cena szkolenia 1600 zł netto (+23%VAT) = 1968,00 zł brutto. 1000 zł netto (+23%VAT) = 1230,00 zł brutto.
  Gdy udział w szkoleniu jest finansowany w co najmniej 70% ze środków publicznych stosujemy zwolnienie z podatku VAT.
W cenę szkolenia wliczone są:
  1. Prowadzenie szkolenia przez doświadczonego Trenera.
  2. Komplet materiałów szkoleniowych w formie drukowanej.
  3. Catering i przerwy kawowe w trakcie szkolenia.
  4. Lunch dla uczestników szkolenia.
  5. Certyfikat ukończenia szkolenia.
  1. Prowadzenie szkolenia przez doświadczonego Trenera.
  2. Komplet materiałów szkoleniowych w formie elektronicznej
  3. Certyfikat ukończenia szkolenia w formie elektronicznej.
Rabaty:
  • Zgłoszenie minimum 2 osób – 5% rabatu.
  • Zgłoszenie na minimum 2 szkolenia – 5% rabatu.
  • Rabaty mogą się łączyć, istnieje możliwość negocjacji cen przy zgłoszeniu większej ilości osób.
  • Zgłoszenie minimum 2 osób – 5% rabatu.
  • Zgłoszenie na minimum 2 szkolenia – 5% rabatu.
  • Rabaty mogą się łączyć, istnieje możliwość negocjacji cen przy zgłoszeniu większej ilości osób.

Wymagania techniczne w przypadku webinarów / szkoleń online:

  • Dla aktywnego uczestnictwa w warsztatach, każdy jego uczestnik powinien posiadać komputer z dostępem do Internetu z zainstalowanym pakietem Office 2007, 2010, 2013 lub 2016/365 lub równoważnym oraz programem Acrobat Reader.
  • Procesor dwurdzeniowy 2GHz lub lepszy (zalecany czterordzeniowy)
    2 GB pamięci RAM (zalecane 4 GB lub więcej)
  • System operacyjny Windows 8 (zalecany Windows 10), Mac OS wersja 10.13 (zalecana najnowsza wersja), Linux, ChromeOS
  • Ponieważ szkolenie prowadzone będzie na platformie opartej na przeglądarce, wymagane jest korzystanie z ich najaktualniejszych oficjalnych wersji. Zalecamy korzystanie z Google Chrome, opcjonalnie: Mozilla Firefox, Safari, Edge, Opera.
  • Będzie to webinar realizowany w trybie dyskusji – umożliwia on uczestnikom rozmowę wideo w czasie rzeczywistym zarówno z prowadzącym, jak też z innymi uczestnikami. Dzięki temu uczestnicy mają wrażenie osobistego udziału w szkoleniu z prowadzącym i innymi uczestnikami.
 ZGŁOSZENIA:
  • W celu rezerwacji miejsca na szkoleniu, należy dokładnie wypełnić formularz zgłoszeniowy uczestnika szkolenia, zawierający zasady współpracy oraz procedurę dalszej rejestracji.
  • W odpowiedzi otrzymają Państwo od nas potwierdzenie wstępnej rejestracji uczestnika szkolenia. Pełna rezerwacja miejsca na szkoleniu następuje po dokonaniu wpłaty na wskazany w formularzu rachunek bankowy.

Aby sprawdzić najbliższy termin szkolenia przejdź do Kalendarza szkoleń.


t Do pobrania:
Warunki uczestnictwa w szkoleniach
Formularz zgłoszeniowy (opcjonalnie)