440743

Celem szkolenia jest:

  • Nabycie umiejętności tworzenia Studium Wykonalności w projektach inwestycyjnych.
  • Poznanie technik i metod konstruowania analizy kosztów i korzyści.
  • Praktyczne przygotowanie uczestników do przeprowadzania analizy zasadności i oceny społecznej i ekonomicznej efektywności przygotowywanych projektów UE.
  • Poznanie aktualnych technik tworzenia Studium wykonalności w świetle najnowszych wytycznych.
  • w odniesieniu do webinaru (szkolenia zdalnego, online) – będzie to szkolenie zdalne realizowane w trybie dyskusji – umożliwia on uczestnikom rozmowę wideo w czasie rzeczywistym zarówno z prowadzącym, jak też z innymi uczestnikami. Dzięki temu uczestnicy mają wrażenie osobistego udziału w szkoleniu z prowadzącym i innymi uczestnikami widząc i słysząc się wzajemnie.
 PROGRAM SZKOLENIA:

I – Zasady przygotowania studium wykonalności

  • Studium wykonalności a biznes plan – podobieństwa i różnice
  • Wprowadzenie i wyjaśnienie podstawowych pojęć z zakresu studium wykonalności
  • Miejsce studium wykonalności w procesie inwestycyjnym
  • Podstawy prawne tworzenia studium wykonalności

II – Analiza podstawowej struktura studium wykonalności

  • Informacje na temat projektu
  • Analiza otoczenia społeczno-gospodarczego projektu wraz z uwzględnieniem dokumentów strategicznych
  • Identyfikacja problemów
  • Logika interwencji
  • Analiza instytucjonalna, trwałość projektu
  • Analiza popytu
  • Analiza techniczna oraz technologiczna inwestycji
  • Analiza oddziaływania na środowisko
  • Analizy specyficzne dla danego rodzaju projektu/sektora
  • Analiza finansowa
  • Analiza ekonomiczno-społeczna
  • Analiza wrażliwości/ryzyka

III – Praca warsztatowa nad przygotowaniem kluczowych sekcji studium wykonalności

  • Cele projektu
  • Analiza wykonalności i analiza opcji
  • Wykonalność techniczno-technologiczna
  • Luka finansowa a metoda zryczałtowanych procentowych stawek dochodów
  • Założenia do analizy ekonomiczno-finansowej projektów inwestycyjnych:
    • Przychody i koszty a przepływy pieniężne projektu
    • Płynność finansowa, wykonalność i trwałość finansowa projektu
    • Czas i ryzyko a efektywność projektu inwestycyjnego
    • Proste i dyskontowe metody oceny efektywności projektów inwestycyjnych
    • Podstawowe zasady oceny efektywności ekonomiczno-finansowej projektów
    • Analiza finansowa a analiza ekonomiczna projektu, uwzględnienie korzyści społecznych (identyfikacja, kwantyfikacja i wycena)
  • Analiza finansowa projektów:
    • Założenia do analizy finansowej
    • Budowanie projekcji przepływów pieniężnych
    • Wyliczenie i interpretacja wskaźników finansowej efektywności projektu
    • Wskaźniki FNPV/C, FRR/C, FNPV/K, FRR/K
    • Analiza trwałości finansowej projektu
  • Analiza ekonomiczna projektów:
    • Efektywność finansowa a efektywność ekonomiczna projektu
    • Określenie i kwantyfikacja korzyści społecznych, gospodarczych i środowiskowych
    • Analiza kosztów i korzyści
    • szacowanie wskaźników ENPV i ERR oraz B/C projektu
    • Analiza efektywności kosztowej (metoda dynamicznego kosztu jednostkowego – DGC)
  • Analiza ryzyka projektu:
    • Analiza wrażliwości
    • Analiza ryzyka

IV – Podsumowanie szkolenia

  • Omówienie najczęściej popełnianych błędów przy sporządzaniu studiów wykonalności
  • Wnioski uczestników szkolenia
  • Wręczenie certyfikatów

Metody prowadzenia zajęć:

Szkolenie będzie prowadzone w formie warsztatów przygotowania wybranych aspektów dokumentacji. W trakcie szkolenia będą udzielane odpowiedzi na pytania uczestników oraz omawiane studia przypadków.

Aby usprawnić prace związane z przygotowaniem analizy finansowej i ekonomicznej prosimy o przygotowanie komputerów wyposażonych w mysz oraz z zainstalowanym programem Microsoft Office.

 TRENER:

Marcin Kibitlewski

Z wykształcenia jest magistrem ekonomii. Ukończył Wydział Ekonomiczny Uniwersytetu w Białymstoku, studia podyplomowe z zakresu Zintegrowanych systemów zarządzania jakością, był stypendystą Universidade da Beira Interior w Portugalii. Ukończył kurs trenerski Stowarzyszenia Trenerów Organizacji Pozarządowych, kurs „Nowoczesny Project Manager – zarzadzanie projektami według IPMA” – 112 godzinne szkolenie z zakresu zarządzania projektami oraz kurs „Analityk Finansowy – szkolenia i certyfikacja CFA” – 80 godzinne szkolenie zrealizowane przez Danish Technological Institute Polska Sp. z o.o.

Od 2004 roku zajmuje się funduszami europejskimi oraz tworzeniem biznes planów, studium wykonalności i analiz finansowych. Na co dzień pomaga w pozyskiwaniu funduszy na inwestycje realizowane na terenie całego kraju.

Czytaj więcej

INFORMACJE ORGANIZACYJNE:
SZKOLENIA STACJONARNE SZKOLENIA ONLINE / WEBINARY
Czas trwania szkolenia 2 dni (16 godzin lekcyjnych) w godzinach 9:00 – 16:00 2 dni (16 godzin lekcyjnych) w godzinach 8:30 – 15:30
Miejsce realizacji szkolenia: ul. Wilcza 9, 00-499 Warszawa. Szkolenie na wskazanej drogą mailową platformie webinarowej.
Grupa szkoleniowa zajęcia prowadzone są warsztatowo w grupach 8-10 osobowych. zajęcia prowadzone są warsztatowo w grupach 8-10 osobowych.
Cena szkolenia 1 000 zł netto (+23%VAT) = 1 230,00 zł brutto. 600 zł netto (+23%VAT) = 738,00 zł brutto.
W cenę szkolenia wliczone są:
  1. Prowadzenie szkolenia przez doświadczonego Trenera.
  2. Komplet materiałów szkoleniowych w formie drukowanej.
  3. Catering i przerwy kawowe w trakcie szkolenia.
  4. Lunch dla uczestników szkolenia.
  5. Certyfikat ukończenia szkolenia.
  1. Prowadzenie szkolenia przez doświadczonego Trenera.
  2. Komplet materiałów szkoleniowych w formie elektronicznej
  3. Certyfikat ukończenia szkolenia.
Rabaty:
  • Za uregulowanie płatności na 14 dni przed terminem szkolenia – 5% rabatu.
  • Zgłoszenie minimum 2 osób – 5% rabatu.
  • Rabaty mogą się łączyć, istnieje możliwość negocjacji cen przy zgłoszeniu większej ilości osób.
  • Za uregulowanie płatności na 14 dni przed terminem szkolenia – 5% rabatu.
  • Zgłoszenie minimum 2 osób – 5% rabatu.
  • Rabaty mogą się łączyć, istnieje możliwość negocjacji cen przy zgłoszeniu większej ilości osób.

Wymagania techniczne w przypadku webinarów / szkoleń online:

  • Dla aktywnego uczestnictwa w warsztatach, każdy jego uczestnik powinien posiadać komputer z dostępem do Internetu z zainstalowanym pakietem Office 2007, 2010, 2013 lub 2016/365 lub równoważnym oraz programem Acrobat Reader.
  • Procesor dwurdzeniowy 2GHz lub lepszy (zalecany czterordzeniowy)
    2 GB pamięci RAM (zalecane 4 GB lub więcej)
  • System operacyjny Windows 8 (zalecany Windows 10), Mac OS wersja 10.13 (zalecana najnowsza wersja), Linux, ChromeOS
  • Ponieważ szkolenie prowadzone będzie na platformie opartej na przeglądarce, wymagane jest korzystanie z ich najaktualniejszych oficjalnych wersji, takich jak Google Chrome, Mozilla Firefox, Safari, Edge, Opera.
  • Będzie to webinar realizowany w trybie dyskusji – umożliwia on uczestnikom rozmowę wideo w czasie rzeczywistym zarówno z prowadzącym, jak też z innymi uczestnikami. Dzięki temu uczestnicy mają wrażenie osobistego udziału w szkoleniu z prowadzącym i innymi uczestnikami.
 ZGŁOSZENIA:
  • W celu rezerwacji miejsca na szkoleniu, należy dokładnie wypełnić formularz zgłoszeniowy uczestnika szkolenia, zawierający zasady współpracy oraz procedurę dalszej rejestracji.
  • W odpowiedzi otrzymają Państwo od nas potwierdzenie wstępnej rejestracji uczestnika szkolenia. Pełna rezerwacja miejsca na szkoleniu następuje po dokonaniu wpłaty na wskazany w formularzu rachunek bankowy.

Aby sprawdzić najbliższy termin szkolenia przejdź do Kalendarza szkoleń.


t Do pobrania:
Warunki uczestnictwa w szkoleniach